Televiziune comercială, televiziune publică.

Televiziune comercială, televiziune publică.

Televiziune comercială, televiziune publică. Ce a fost şi ce rămîne. Studiu de caz: tvr.

 

Invitat: Lect.dr. Alexandru MATEI, Alumn NEC, Autorul cărţii O tribună captivantă. Televiziune, ideologie, societate în România socialistă. 1965-1983, Curtea Veche, 2013

Conferinţa lui Alexandru Matei propune o pasionantă şi bine documentată incursiune în istoria televiziunii occidentale, comparând totodată premisele europene şi influenţele americane, focalizându-se apoi pe cazul specific al TVR:

„Înfiinţată în 1957, cunoaşte pînă la un punct situaţia televiziunilor socialiste europene, după care, de la mijlocul anilor 1970, intră într-un proces de închidere, subfinanţare şi de defazare faţă de evoluţia culturii şi industriei tv în Europa şi America.

Anii 1980 demonstrează, în România, că televiziunea nu putea fi un mijloc de propagandă morală în sens restrictiv, că ea este o parte integrantă a societăţii de consum. Ceea ce rămîne un succes TVR sunt fie seriale americane, fie divertisment, fie emisiuni sociale care focalizează atitudini “scandaloase” în raport cu morala oficială.

Pe de altă parte, evoluţia ei de după 1990 demonstrează că serviciul public de televiziune viza un public în mare parte fetişizat, mai degrabă decît real: publicul urban. Totuşi, misiunea unui serviciu public de televiziune este esenţială într-o societate laică, în care spaţiul public rămîne locul unei esenţe morale: adevărul ei. Mai poate televiziunea să facă parte din el?” (Alexandru Matei)

Conferinţa va avea loc în sala Cinema, în data de 13 mai 2015, ora 12, evenimentul fiind găzduit de conf.dr Doru Pop şi de lect.dr Andrei Simuţ.

conferinta

Close Menu